W 21 wieku promocja turniejów (lub innych szachowych akcji) za pośrednictwem internetu jest kluczowa. Przekonywaliśmy o tym kiedyś na łamach naszego portalu w artykule Do organizatorów – Podstawy Promocji. Jedną z wielu możliwości aby dotrzeć do odbiorców jest publikacja reklamy na naszej stronie.
Jak to działa? Reklama za darmo?
Infoszach nie jest projektem komercyjnym, celem jest dobra zabawa i promocja szachów w Polsce. Wszyscy członkowie pracują na zasadzie wolontariatu, ale – w ramach projektu. Nie przeprowadzimy wielogodzinnej transmisji z Twojego turnieju za darmo (chyba, że współpracujemy na zasadzie partnerskiej). Budżet Infoszach opiera się głównie na dobrowolnych wpłatach naszych fanów np. na https://patronite.pl/infoszach (do czego zachęcamy!) i w 100% wydawany jest na utrzymanie oraz rozwój portalu.
Promocja szachowych wydarzeń z kraju i ze świata jest częścią naszej misji. Nie na wszystko mamy czas, ale z wielką chęcią nieodpłatnie pomagamy w promocji turniejów szachowych. Obowiązują jednak pewne zasady współpracy – nie wszystko możemy zrobić i nie każdemu możemy pomóc.
Pakiet „zrób to sam”
Co oferujemy?
- Przestrzeń reklamowa na największym szachowym portalu w Polsce poprzez możliwość samodzielnej publikacji artykułu (gwarancja zasięgów).
- Udostępnienie artykułu w naszych mediach społecznościowych (m.in. ponad 5000 fanów na facebook).
- Wsparcie merytoryczne (korekta tekstu, sugestie poprawek itp.).
- Wsparcie techniczne (pomoc lub szkolenie z obsługi systemu wordpress).
- Możliwość rozszerzenia pakietu o oficjalny patronat.
Czego oczekujemy?
- Dostarczenie wartościowej treści. Przykładowo zdanie „zapraszamy na turniej” oraz kilka podstawowych informacji nie będzie efektywną reklamą. Nie chcemy ani spamować naszych odbiorców ani współpracować z leniwymi organizatorami. Dłuższa relacja pełna zdjęć i ciekawych opisów będzie wartością dodaną zarówno dla portalu jak i uzyska naturalnie lepszy wynik jako reklama (więcej osób chętnie przeczyta i się przekona, że to fajny turniej).
Pakiet „outsourcing”
Czas i wiedza kosztują. Jeśli bardzo zależy Wam na reklamie, ale nie potraficie stworzyć odpowiedniej treści możecie wystąpić z propozycją zatrudnienia kogoś z naszej redakcji. Żeby było jasne – możliwość reklamowania się jest zupełnie darmowa i tego nie sprzedajemy. Nie możemy jednak robić za Was treści reklamowej za darmo (chyba, że ktoś z ekipy ma taką ochotę, np. chce się podzielić wrażeniami z wyjazdu, ale jako Infoszach tego nie zapewniamy).
Możliwe jest też np. zamówienie filmu promocyjnego, wywiadów czy transmisji. Wycena indywidualna.
Pakiet „partner”
W zależności od wielkości wydarzenia i przy odpowiedniej współpracy możemy nie tylko objąć wydarzenie patronatem. Możemy jeszcze mocniej zaangażować się w działania promocyjne jako Wasz partner. Po prostu przekonaj nas, że zależy Ci na naszym wsparciu. Przekonaj nas, że wydarzenie jest tego warte, a nasza praca nie pójdzie na marne. Przekonaj nas, że możemy liczyć także na Ciebie jako partnera i wesprzesz nasze akcje choćby udostępnieniem. Także wstawienie naszego logo na baner turnieju i podlinkowanie nas na stronie turnieju nie jest kosztowne, a jest dla nas pewną formą zapłaty i potwierdzeniem traktowania w sposób partnerski. Niestety, w przeszłości zdarzyły nam się sytuacje, kiedy po nocach pisaliśmy artykuły, a organizatorzy, którzy z tego korzystali nawet nie podziękowali.
Możemy potencjalnie wykonać szereg dodatkowych akcji (nawet za darmo przeprowadzać transmisję wideo na naszych kanałach Twitch lub YouTube). Przy wszystkich działaniach musimy mieć jednak odpowiednie kluczowe wskaźniki efektywności.
Kontakt
W razie chęci uzyskania możliwości publikacji na naszej stronie lub innych form współpracy napiszcie do nas wiadomość na facebooku lub na maila infoszach@gmail.com
Pamiętajcie jednak, że nie jesteśmy zobowiązani do odpowiedzi na każde zgłoszenie. Na odpowiedniej promocji wydarzeń zależeć musi przede wszystkim Wam. Odpisywanie na wiadomości zajmuje nasz czas. Jeśli wyślecie tylko link z ew. dopiskiem w trybie rozkazującym „proszę wstawić!” lub jakąś niespójną informację, to na 99% zignorujemy taką wiadomość.