Jak popularną dziedziną są szachy? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na takie pytanie. Jeszcze wiele musi się wydarzyć, aby upowszechnić umiejętność gry w szachy, ale od wielu lat mają swoje stałe miejsce w kulturze i sztuce. Wszyscy wiedzą o istnieniu szachów, są postrzegane bardzo pozytywnie jako królewska gra, wymagająca myślenia i podejmowania strategicznych decyzji, a umysły grających w szachy kojarzone są między innymi z dobrą pamięcią oraz wysokim ilorazem inteligencji.
Jakiś czas temu zapoczątkowałem serię ’Szachy w kinematografii’ artykułem James Bond i szachy, a tym razem chciałbym zaprezentować tematykę wykorzystania wizerunku szachów w reklamie 🙂 W pierwszej części serii ’Szachy w reklamie’ przedstawiam 10 polskich reklam:
#10 Vita Buerlecithin
#9 Bilobil
#8 Rzeczpospolita
#7 Fundacja 'Zwierzęca Polana’
#6 Apap
#5 Opel Vectra
#4 eurobank
#3 Vigor Plus
#2 Centertel
#1 ING Bank Śląski
(W internecie odnajdziecie całą serię reklam ING z Kasparovem)
Czy zapomniałem o jakiejś dobrej polskiej reklamie? – piszcie w komentarzach!
W kolejnych częściach przedstawię zagraniczne reklamy z motywami szachowymi 🙂
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis