Szachy w polskich reklamach

Jak popularną dziedziną są szachy? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na takie pytanie. Jeszcze wiele musi się wydarzyć, aby upowszechnić umiejętność gry w szachy, ale od wielu lat mają swoje stałe miejsce w kulturze i sztuce. Wszyscy wiedzą o istnieniu szachów, są postrzegane bardzo pozytywnie jako królewska gra, wymagająca myślenia i podejmowania strategicznych decyzji, a umysły grających w szachy kojarzone są między innymi z dobrą pamięcią oraz wysokim ilorazem inteligencji.

Jakiś czas temu zapoczątkowałem serię ‘Szachy w kinematografii‘ artykułem James Bond i szachy, a tym razem chciałbym zaprezentować tematykę wykorzystania wizerunku szachów w reklamie 🙂 W pierwszej części serii ‘Szachy w reklamie’ przedstawiam 10 polskich reklam:

#10 Vita Buerlecithin

#9 Bilobil

#8 Rzeczpospolita

#7 Fundacja ‘Zwierzęca Polana’

#6 Apap

#5 Opel Vectra

#4 eurobank

#3 Vigor Plus

#2 Centertel

#1 ING Bank Śląski

(W internecie odnajdziecie całą serię reklam ING z Kasparovem)

Czy zapomniałem o jakiejś dobrej polskiej reklamie? – piszcie w komentarzach!
W kolejnych częściach przedstawię zagraniczne reklamy z motywami szachowymi 🙂

Autor Piotr Nguyen

mistrz międzynarodowy, ELO 2444

Comments

comments

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*